dinsdag 8 juni 2021

De Halfling

De meeste spelers-personages zijn menselijk. Een mens kan een priester, een vechter, een magier of een dief zijn. Een personage kan ook niet-menselijk zijn: een dwerg, een elf of een halfling. Deze drie heldentypen hebben vereisten voor eigenschappen, bijvoorbeeld een minimum-Kracht of -Intelligentie. Voor menselijke personagetypes geldt dit niet.

Halflings lijken ompinderen, met licht gepunte oren. Halflings zijn vriendelijk en hun cultuur heeft Borgondische deugden als goed eten, gastvrijheid, en plezier hoog in het vaandel. Hun postuur vraagt veel van hun Kracht of Behendigheid en hun eetlust veel van hun Constitutie, daarom zijn aan deze Eigenschappen vereisten verbonden.



Vereisten: Kracht of Behendigheid 2, Behendigheid 1, Constitutie 1

Trefstenen: 1d6 per Graad; 

Maximale Graad: 8

Wapenrusting: Alle wapenrustingen en schilden

Wapens: Alle eenhandige wapens van het juiste formaat

Talen: Gemeenschappelijke taal, Halflingtaal


Bijzondere Capaciteiten:

Klein: Wezens groter dan de Halfling hebben een -2 op hun Trefworp om de Halfling te raken.

Handig: Halflings hebben een +1 Aanvalsbonus op afstandswapens.

Snel: Halflings hebben een +1 op Initiatiefworpen

Verbergen: Halflings hebben binnenskamers een 2 in 6 kans om te verbergen. Buiten in de natuur is deze kans 90%. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Priester

De meeste spelers-personages zijn menselijk. Een mens kan een priester, een vechter, een magier of een dief zijn. Een personage kan ook niet...