dinsdag 8 juni 2021

De Dief

De meeste spelers-personages zijn menselijk. Een mens kan een priester, een vechter, een magier of een dief zijn. Een personage kan ook niet-menselijk zijn: een dwerg, een elf of een halfling. Deze drie heldentypen hebben vereisten voor eigenschappen, bijvoorbeeld een minimum-Kracht of -Intelligentie. Voor menselijke personagetypes geldt dit niet.

Een Dief is een mens die zich heeft gespecialiseerd in verschuilen, openen van sloten, verwijderen van vallen, etc. Dieven zijn de enige personages die zonder magie vallen kunnen vinden en onschadelijk kunnen maken of sloten kunnen openen. 



Vereisten: Geen

Trefstenen: 1d4 per Graad tot en met Graad 9; +2 hp per Graad vanaf Graad 10

Maximale Graad: 14

Wapenrusting: Alleen leder

Wapens: Alle eenhandige wapens

Talen: Gemeenschappelijke taal


Bijzondere Capaciteiten:

Doodsteek: Wanneer je de vijand ongezien bent genaderd, kun je op korte afstand met een schot of een aanval dichtbij een meesterlijke slag toebrengen. Dat geeft een [+] Voordeel op de Trefworp en, wanneer raak, mag je tweemaal Schadepunten gooien.

Talenkennis: Vanaf Graad 4 heeft de Dief 80% kans om iedere non-magische tekst te kunnen ontcijferen, inclusief dode talen of exotische talen. Als de worp mislukt, kan de Dief pas een volgende poging voor dat stuk tekst wagen bij het behalen van een hogere Graad.

Spreukenrollen: Vanaf Graad 10 kan de Dief magische toverspreuken die op perkamentrollen geschreven staan toepassen. Er is een 10% kans dat de spreuk mislukt. De perkamentrol verkruimeld tot stof na de poging.

Inbrekersvaardigheden:

Een Dief is een vaardig klimmer, inbreker en zwendelaar en bezit de volgende vaardigheden:

Graad                                                1        2        3        4        5        6        7        8        9        10        11   

Sloten Openen (SO)                        15%    20%  25%  30%   35%  45%   55%   65%   75%   85%    95%

Sluipen (Sl)                                     20%    25%  30%  35%   40%  45%   55%   65%   75%   85%    95%

Vallen Vinden (VV) 10%     15%  20%  25%  30%  40%   50%   60%   70%  80%    90%

Verschuilen (VS)                            10%     15%  20%  25%  30%  36%   45%    55%   65%  75%    85%

Vallen Onschadelijk Maken (VOM) 10%  15%  20%  25%  30%  40%   50%    60%   70%   80%   90%

Zakkenrollen (ZR)                          20%    25%  30%  35%  40%  45%   55%     65%   75%  85%   95%

Wanden Beklimmen (WB) 87%     88%  89%  90%  91%  92%  93%     94%   95%   96%  97%

Luisteren (L)                                2-in-6     2/6     3/6     3/6    3/6    3/6    4/6       4/6      4/6    4/6     5/6


Dievennest: Op Graad 9 kan de Dief een hoofdkwartier vestigen, waarna de Dief 2d6 leerling-dieven van Graad 1 aantrekt. Deze leerling-dieven zullen de meester-dief zo loyaal mogelijk dienen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Priester

De meeste spelers-personages zijn menselijk. Een mens kan een priester, een vechter, een magier of een dief zijn. Een personage kan ook niet...